دریافت یکی از ارکان اصلی هر سیستم مالی میباشد. برای ثبت دریافت در لاندا از منوی سمت راست (منوی اصلی) پرداخت را انتخاب نمایید.
دریافت در سامانه لاندا به 2 منظور قابل ثبت است:
- دریافت از فروش: ممکن است قبلا فاکتور فروشی صادر شده باشد، ولی هنوز دریافتی انجام نشده باشد، یا تسویه نشده باشد. در اینصورت با انتخاب مشتری/مخاطب فهرست فاکتورهای فروش مرتبط با آن مشتری و مانده هر ردیف از فاکتور نشان داده میشود. ردیفهایی که بابت آنها این دریافت را ثبت میکنید تیک بزنید.
- دریافت سایر موارد: ممکن است که دریافت به دلایل گوناگونی اتقاق بیفتد
- دریافت از صاحبان سرمایه برای افزایش سرمایه (در این مثال در سرفصل معین، جاری شرکا را انتخاب کنید، در بخش تفصیل نام واریز کننده وجه را مشخص کنید. اگر واریز کننده وجه وجود ندارد، در بخش مخاطبان، به عنوان یک پرسنل جدید وی را ثبت کنید، در اینصورت سامانه یک تفصیلی برای این شخص ایجاد میکند. اگر تفصیلی ایجاد نشده بود، میتوانید از بخش پیکریندی، حسابهای تفصیلی، تفصیلی پرسنل جدید را ایجاد نمایید)
- دریافت از یک پرسنل برای تسویه مانده وام پرسنل (در این مثال از سرفصل معین وام ضروری کارکنان را انتخاب کرده، در بخش تفصیلی نام پرسنل مورد نظر را انتخاب نمایید)
- ...
پس از ثبت اقلام دریافت، روش دریافت را از یکی از روشهای موجود چک/نقدی/حواله-انتقال انتخاب کرده و مبلغ و مشخصات دریافت را ثبت کنید. پس از ثبت دریافت سند خودکار برای این دریافت ایجاد میشود.
در صورتیکه میخواهید سند ایجاد شده را ببینید، از منوی سمت راست سند را انتخاب نمایید.
نکته: سندهایی که به صورت خودکار ایجاد میشوند قابلیت ویرایش و حذف ندارند. مثلا برای حذف سند دریافت بجای سند، همان دریافت مربوطه را حذف کنید. در اینصورت سند مرتبط به صورت خودکار حذف خواهد شد.