نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین یا ابری نیز مانند هر فناوری نوین دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارند و کاربران عزیز باید با در نظر گرفتن مزایا و عیوب آنها اقدام به تصمیم‌گیری نهایی و خرید کنند.

نخست چرا حسابداری، چرا نرم‌افزار حسابداری و حال چرا نرم‌افزار حسابداری ابری؟

بدیهی است تمام مشاغل نیاز به رسیدگی مالی و مدیریت اقتصادی دارند، به همین دلیل وجود حسابداری و شخصی که امور مالی را تجزیه و تحلیل کند (حسابدار) همیشه یک نیاز بوده است.

با بزرگ و پیشرفته‌تر شدن جوامع و کسب و کارها این نیاز بیش از گذشته حس می‌شد، حسابداری یک حرفه پیچیده است و نیاز به سال‌ها تجربه دارد، مدیران و صاحبان کسب و کارها به فکر استخدام چند حسابدار افتادند که هزینه زیادی را برایشان به همراه داشت. همان طور که گفته شد حسابداری یک حرفه پیچیده است و اشتباه در محسبات بسیار در این رشته رایج بود تا زمانی که نرم‌افزار‌های حسابداری وارد عرصه شدند. هدف از تولید نرم‌افزار‌های حسابداری این بود تا کاغذ بازی‌ها و اشتباهات رایج در حسابداری به حداقل برسند و همین طور کار برای حسابدار راحت‌تر شود تا بتواند با تمرکز بیشتری به مدیریت امور مالی بپردازد. سال‌ها نرم‌افزارهای حسابداری یار و یاور حسابداران و ابزاری مفید برای آنها بود، راحتی کار هدیه‌ای بود که نرم‌افزار‌های حسابداری به حسابداران و مدیران کسب و کارها دادند.

روند توسعه نرم‌افزار‌های حسابداری سال‌ها ادامه داشت تا زمانی که فناوری جدیدی با نام رایانش ابری ظهور کرد از بعد از ظهور این فناوری توسعه نرم‌افزارهای حسابداری به کل متحول گشت و با اضافه کردن آن روند توسعه این نرم‌افزارها به یکباره جهشی وحشتناک پیدا کرد و حسابداری را وارد نسل جدیدی کرد که حاصل آن به وجود آمدن نرم افزای‌های حسابداری آنلاین یا ابری است.

 

تفاوت نرم‌افزارهای حسابداری ابری با نرم‌افزارهای حسابداری سنتی در چیست؟

برای اینکه تفاوت این دو نرم‌افزار را با یکدیگر بفهمید لازم است نخست بدانید رایانش ابری یعنی چه؟ در اصل رایانش ابری به این معنا است که سورس یک نرم‌افزار، داده‌های آن و همینطور پردازش‌های مربوط به آن را به یک فضای بیرونی منتقل کنیم. کاربران می‌توانند به اپلیکیشن‌ها و داده‌ها با استفاده از ورود به این سیستم با استفاده از هر دستگاهی که به اینترنت متصل است دسترسی داشته باشند. اطلاعات و برنامه‌ها توسط یک فضای خارجی میزبانی می‌شوند و به جای یک‌هارد دیسک فیزیکی بر روی یک شبکه جهانی از مراکز داده‌های امن نگهداری می‌شوند. این کار باعث می‌شود تا قدرت پردازش افزایش پیدا کند، امکان اشتراک داده‌ها و همکاری بیشتر با سایر افراد راحت تر می‌شود و امکان دسترسی امن به این داده‌ها از طریق تلفن همراه را بدون توجه به موقعیت مکانی کاربر فراهم می‌کند و این تفاوتی است که نرم‌افزارهای ابری را قدرتمند می‌سازد.

 

نکته: از مزایای خدمات رایانش ابری می‌توان به قابلیت اندازه‌گیری الاستیک اشاره کرد. این به معنای ارائه مقدار مناسب منابع IT است. به عنوان مثال: قدرت محاسباتی، ذخیره‌سازی، پهنای باند درست در صورت نیاز و… جزو مزایای این سیستم محسوب می‌شوند.

 

لاندا بدون نیاز به نصب

 

نرم‌افزار‌های حسابداری آنلاین بدون نیاز به نصب و با هر دستگاهی که یک مرورگر در خود دارد قابل دسترسی هستند اما شاید سوالی که برایتان پیش بیاید این باشد که با توجه به اینترنتی بودن اینگونه نرم‌افزارها و اینترنت نا متعادل ایران ممکن است معایب زیادی به همراه داشته باشند، برای پاسخ بیایید با هم مزایا و معایب حسابداری ابری را مقایسه کنیم تا ببینیم که استفاده از آنها به نفع ماست یا به ضرر ما!

 

مزایا و معایب نرم‌افزارهای ابری

همانطور که در بالا گقته شد نرم‌افزار‌های ابری جز دسته فناوری‌های نوین و نو ظهور می‌باشند و همانند هر فناوری نو ظهور دیگر دارای مزایا و معایبی هستند که می‌خواهیم آن‌ها را یک به یک بررسی کنیم.

مزایا و معایب حسابداری آنلاین

یکی از ویژگی نرم افزارهای حسابداری ابری یا آنلاین بسیار ساده بودن آنهاست، این نوع نرم افزارها طوری طراحی و توسعه داده شده اند که هر شخصی که کمترین تجربه کار با نرم افزار حسابداری را دارد یا اصلا از حسابداری سر در نمی آورد بتواند یه راحتی از آنها استفاده کند، به همین دلیلی که در بالا ذکر شد، این نوع نرم افزارها مخصوص کسب و کارهای کوچک طراحی شده اند، اکثر صاحبان و مدیران کسب و کارهای کوچک کشور درک درستی از سیستم حسابداری ندارند و اکثرا با مشکلات زیادی در ضمینه امور مالی خود مواجه هستند.

هدف از طراحی نرم افزارهای ابری این بوده که ابزاری در اختیار صاحبان کسب و کارهای کوچک باشد تا در عین سادگی و راحتی کار، توانایی محاسبات و تجریه و تحلیل امور پیچیده حسابداری را برای آنها میسر کند.

 

یکی دیگر از ویژگی های بسیار خوبی که این نرم افزارها دارند دسترسی بسیار آسان به آنهاست، همانطور که میدانید حسابداری ابری بر بستر اینترنت قرار دارد به همین دلیل شما با هر دستگاهی از جمله موبایل، تبلت و لپ تاپ میتوانید به آن دسترسی داشته باشید. فکرش را بکنید در مسافرت هستید و یا خارج از محیط کار و نیاز دارید فورا به نرم افزار حسابداری دسترسی داشته باشید تلفن همراه را از جیب خود خارج میکنید و آدرس سایت نرم افزار مورد نظر را در مرورگر جستوجو کرده و وارد حساب کاربری خود میشوید و در لحظه تمام اطلاعات و امکانات در جلوی چشمان شما قرار دارند.

نرم افزارهای حسابداری ابری محدودیت های دسترسی را فرسنگ ها جا به جا کرده اند.

 

حسابدرای آنلاین یکپارچه و هماهنگ است بدین معنا که دسترسی به نرم افزارهای حسابداری در هر زمان و هر مکان به معنای، دوباره کاری و ثبت اطلاعات از دو سیستم و دو مکان متفاوت نیست. با نرم افزارهای حسابداری آنلاین، تمامی کارکنان به اطلاعات یکپارچه و یک نسخه هماهنگ دسترسی خواهند داشت.

هر حسابداری با هر سیستمی، با استفاده از یک خط اینترنت به نرم افزار آنلاین دسترسی خواهد داشت. این مزیت اهمیت خود را در شرایط دورکاری و همه‌گیری بیماری کرونا، نشان داده است.

 

امنیت بالایی دارند از این نظر که نگهداری از دیتا و داده‌های مالی یک شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل در نرم افزار آنلاین، برای حفظ و تامین امنیت داده‌های مالی به طور روزانه از داده‌ها و دیتا‌ها نسخه پشتیبان و بک‌آپ گرفته خواهد شد.

شما نیازی به تهیه نسخه پشتیبان نخواهید داشت دیتای شما به صورت خودکار در فضای ابری ذخیره میشود و در صورت نیاز میتوانید با تماس با شرکت ارایه دهنده نرم افزار از آن پشتیان تهیه کنید.

 

نرم افزارهای حسابداری آنلاین بسیار مقرون به صرفه هستند و با توجه به امکاناتی که ارایه میدهند بسیار هزینه پایینی دارند از این رو افراد بیشتری توانایی خرید آنها را دارند و این امر به توسعه کسب و کارها و رایانه ای شدن هر چه بیشتر حسابداری آنها بسیار کمک خواهد کرد.

تعرفه های جدید حسابداری آنلاین لاندا

چگونه بهترین نرم‌افزار حسابداری آنلاین(ابری) را انتخاب کنم؟

لازم به ذکر است هیچگاه نمیتوان گفت کدام نرم‌افزار حسابداری ابری بهتر از دیگری است اما میتوان با بررسی آنها بهترین را برای کسب و کار خود انتخاب کرد.

یک توصیه مهم: شما باید با در نظر گرفتن نوع کسب و کار خود و امکاناتی که از یک نرم‌افزار حسابداری آنلاین یا ابری انتظار دارید و مهم تر از همه بودجه ای که مد نظر گرفته اید و در آخر محیط نرم‌افزار (راحتی کار و ساده بودن استفاده ازآن) بهترین نرم‌افزار را برای خود اختیار کنید. اصولا نرم‌افزار‌های حسابداری ابری به صورت تخصصی برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط طراحی شده‌اند و پاسخگوی نیاز‌های اینگونه کسب وکارها هستند پس اگر کسب و کار شما خارج از این دسته است بیخیال استفاده از حسابداری آنلاین شوید اما اگر شما جز دسته کسب و کارهای کوچک و متوسط محسوب می‌شوید بهترین گزینه برای شما استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری ابری است.

 

مطالعه کنید:  کسب و کار کوچک یا متوسط چیست؟

 

کسب و کار خود را آنلاین مدیریت کنید

هر مدیر آگاه و دانا در هر کسب و کاری به خوبی میداند که برای مدیریت بهتر امور مالی خود نیاز به یک ابزار قدرتمند دارد تا بتواند به خوبی از پس مسئولیت بسیار مهم مدیریت سر بلند بیرون بیاید. نرم افزار حسابداری آنلاین لاندا ابزاری قدرتمند است که می تواند به مدیران در کنترل کارمندان و محاسبه حقوق و دستمزد آنها کمک کند.شما همیشه یک مدیر لایق هستید و باید بهترین ها برای شما باشد. با استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین لاندا کار مدیریت خود را بسیار آسان تر کنید.

 

خدمات و ویژگی های ویژه ی نرم افزار حسابداری آنلاین لاندا

 

  • ساده و کاربر دوست بودن

لاندا نرم افزاری است که در عین پیچیدگی، بسیار ساده و به اصطلاح کاربر دوست طراحی شده این به خودیی خود یکی از مهمترین دلایلی است که کاربران را به سمت ما کشانده است. بیشتر کاربرانی که از دیگر نرم افزارها جذب سیستم حسابداری ما شده اند از این شکایت داشتند که دیگر نرم افزارها بسیار شلوغ و پر امکانات و بعضا کند عمل میکنند به همین دلیل ما لاندا را جایگزین آنها کردیم.

 

  • لاندا قیمت بسیار مناسبی دارد

یکی دیگر از عواملی که مشتریان ما ار آن بسیار تعریف میکنند هزینه بسیار پایینی است که سیستم حسابداری ما به آنها تحمبل میکند، سایر نرم افزاهای موجود در بازار کشور نسبت به خدمات و امکاناتی که ارایه میکنند هزینه بالایی دریافت میکنند و این یکی دیگر از عواملی شده که کاربران، لاندا را جایگزین آنها کرده اند.

 

  • خدمات پشتیبانی سریع و دوستانه

از نظر بسیاری از کاربران، لاندا نسبت به سایر رغبا پشتیبانی سریع ترو  بهتری دارد. ما همواره سعی کردیم تا در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی مشتریان عزیزمان باشیم تا سطح کیفی پشتیبانی لاندا را بهبود ببخشیم و بسیار خوشحالیم که در این راستا موفق بوده ایم. ما در صفحات اجتماعی حضور پررنگی داریم و شما میتوانید هر مشکل و سوالی که دارید را در آنجا با ما در میان بگذارید تا  در زمان بسیار کوتاه بررسی کنیم در ضمن شما میتوانید مستیقیما هم با شماره های کارشناسان پشتیبانی ما تماس حاصل فرمایید و به صورت تلفنی مشکل و سوال خود را مطرح کنید.

 

  • امکان استفاده 30 روز رایگان با تمامی امکانات

لاندا برای کسانی که دوست دارند لاندا را قبل از خرید تجربه کنند علاوه بر اینکه نسخه دمو در نظر گرفته، امکانی را فراهم آورده تا با ثبت نام در سیستم بتوانند تا یک ماه از تمام امکانات استفاده کنند تا با خیال راحت تصمیم نهایی خود را برای خرید اشتراک بگیرند. رضایت مشتریان همواره اولویت ما بوده و هست و خواهد بود.

نسل جدید حسابداری

معرفی و بررسی نرم‌افزار حسابداری آنلاین یا ابری لاندا برای کسب و کار‌های کوچک

 

لاندا مناسب چه نوع کسب و کاری است؟

اگر به نام حسابداری آنلاین لاندا توجه کنید متوجه وجود بخشی به نام SME میشوید، اس ام ایی مخفف عبارت انگلیسی Small and medium-sized enterprises به معنای کسب و کارهای کوچک و متوسط است پس لاندا نرم افزاری است مخصوص کسب و کارهای کوچک و متوسط اما این به دان معنا نیست که فقط افرادی که صاحب یا مدیر کسب و کارهای کوچک هستند میتوانند کاربر لاندا باشند.

لاندا محیطی فراهم آورده تا افرادی که دانش حسابداری کمی دارند یا برای اولین بار خواهان تجربه نرم افزار حسابداری هستند نیز بتوانند کاربر آن باشند، کسانی که به صورت آزاد حسابداری میکنند و یا دایم در سفر هستند نیز میتوانند کاربر آن باشند.

 

لاندا برای مدیران است

لاندا علاوه بر اینکه یک نرم‌افزار مالی استاندارد است، برای مدیران ساخته شده است. مدیران غیر مالی هم براحتی می‌توانند از لاندا استفاده کرده و گزارشهای مدیریتی جالبی از کسب و کار خود تهیه کنند.

 

لاندا نرم‌افزار ابری است

نسل جدید نرم‌افزار حسابداری (حسابداری ابری) نرم‌افزارهایی هستند که بدون نیاز به نصب و وابستگی به سیستم عامل مشخص، از طریق مرورگرهای اینترنتی یا گوشی هوشمند در دسترس هستند.

 

لاندا ساده، ارزان، کاربر پسند است

نرم‌افزار حسابداری لاندا بسیاری از اسناد حسابداری مانند فروش، خرید، حقوق و دستمزد را به صورت خودکار تولید می‌کند. قبل از خرید می‌توانید یکماه از تمامی امکانات لاندا استفاده کنید.

 

امکانات لاندا در یک نگاه

 

حسابداری

  • سرفصل حسابها
  • اسناد حسابداری
  • ترازنامه، تراز آزمایشی، صورت سود و زیان
  • مرور حساب
  • گزارش دفتر روزنامه و کل

 

خرید و فروش

  • پیش فاکتور، تبدیل پیش فاکتور به فاکتور
  • فاکتور خرید و فروش، ارسال فاکتور با ایمیل
  • مشاهده سریع مانده فاکتورها
  • گزارش بدهکاران، بستانکاران
  • مرور فروش، کالاهای پر فروش، مشتریان مهم
  • گزارش خرید و فروش فصلی

 

دریافت و پرداخت

  • ثبت دریافتها و پرداختها
  • دریافت و پرداخت از روی فاکتور فروش و خرید
  • انتقال وجه بین بانکها و صندوقهای نقدی
  • ثبت هزینه‌های جاری
  • گزارش دریافت، و پرداخت در نمودار ماهانه

 

حقوق و دستمزد

  •  تعریف پرسنل
  • ثبت سند حقوق و دستمزد
  • دریافت فایل بیمه و مالیات حقوق
  • فیش حقوقی

 

گزارشهای مدیریتی، عملیاتی

  • پیشخوان، داشبورد
  • صورت سود و زیان و مقایسه با سال قبل
  • نسبتهای مالی (نسبت جاری، دوره وصول مطالبات، ...)
  • نمودارهای فروش، کالا، کاردکس کالا
  • جدول فروش، هزینه، دریافت، پرداخت ماهانه

 

اطلاعات پایه

  • تعریف کالا، گروه کالا، انواع مالیات
  • تعریف صندوقها و حسابهای بانکی
  • تعریف اشخاص و مخاطبان
  • امکان تعریف و اصلاح حسابهای کل، و معین
  • دعوت از کاربران از طریق ایمیل با دسترسی مورد نظر

 

استفاده از حسابداری آنلاین لاندا به مدت 1 ماه رایگان است

شما هم می‌توانید با ثبت نام در نرم‌افزار از همه امکانات و قابلیتهای آن استفاده کنید

 

 

سخن پایانی

میتوان گفت که نرم افزارهای مبتنی بر وب قطعا جایگزین بسیار خوبی برای سیستم های سنتی خواهند بود. مزایای آنها بسیار بیش از معایب بوده و بعضا معایب آنها نیزعمدتا به دلیل دانش نا کافی سرویس دهنده و مشتری است و نمی توان گفت که نفس رایانش ابری دارای ایراد است. در آینده ای نه چندان دور بیشتر نرم افزارها با استفاده از سیستم رایانش ابری توسعه داده خواهند شد برای اینکه اهمیت رایانش ابری را بهتر درک کنید لازم است بدانید که بیشتر نرم افزارهایی که بیشترمان هر روز مرتبا از آنها استفاده میکنیم متکی به سیستم رایانش ابری هستند همچون Google Drive ،QuickBooks Online ،Google Docs و بیشتر سرویس هایی که شرکت گوگل ارایه میکند.


با توجه به توضیحاتی از اول تا آخر این مطلب ارایه شد پیشنهاد می شود که قبل از تهیه هر سرویس ابری، ابتدا آن را بررسی کرده و قبل از تصمیم گیری نهایی با افراد متخصص مشورت کنید.