پدیده حسابداری آنلاین که به آن حسابداری ابری یا حسابداری تحت وب نیز گفته می‌شود، به حسابداران اجازه می‌دهد که از طریق اینترنت، کارهای حسابداری خود را انجام دهند. دسترسی با موبایل، از قابلیت‌های حسابداری آنلاین است.

نرم‌افزارهای حسابداری سنتی

امروزه کسب و کارهای متعددی به سمت دورکاری و اینترنتی شدن پیش می‌روند. اما رشته حسابداری، از جمله شغل‌هایی است که نیاز به حضور در محل کار را دارد تا بتوان اطلاعات و اسناد مالی را ثبت نمود. حسابداران همیشه ابزارهای خاص خود را دارند که یکی از این ابزارها، نرم‌افزارهای حسابداری است.

از گذشته نه چندان دور تا همین امروز نرم‌افزارهای حسابداری بسیار مورد توجه شرکت‌ها و حسابداران بوده است. یعنی از همان زمان که کامپیوترها به کمک انسان آمده‌اند نرم‌افزارها ابتدا توسط شرکت‌های خاصی طراحی می‌‌شدند و برای هر فرد و یا شرکت به طور خاص بر روی دیتابیس سیستم نصب می‌‌شدند و کاربران بدون اتصال به یک سرور مرکزی و بدون امکان بروز رسانی نرم‌افزار امورات حسابداری خود را پیش می‌بردند.

نرم‌افزارهای حسابداری سنتی که بر روی سیستم نصب می‌شوند، در زمانه امروزی که همه چیز به اینترنت متکی است، دیگر جایی ندارند. از معایب نرم‌افزارهای  حسابداری سنتی که بر روی سیستم نصب می‌شوند، می‌توان به نبود قابلیت دورکاری و حضور مداوم در محل کار اشاره کرد.

حسابداری آنلاین چیست؟

پدیده حسابداری آنلاین که به آن حسابداری ابری یا حسابداری تحت وب نیز گفته می‌شود، به حسابداران اجازه می‌دهد که از طریق اینترنت، کارهای حسابداری خود را انجام دهند. دسترسی با موبایل، تبلت و لپ تاپ، از جمله مزایایی است که می‌توان به حسابداری آنلاین (ابری) اشاره کرد.

اگر اکثر مواقع نگرانی این را دارید که همیشه از آخرین نسخه برنامه‌ها استفاده کنید، حسابداری سنتی این نگرانی شما را به یک بحران تبدیل خواهد کرد. چرا که در نرم‌افزارهای  سنتی، قابلیت بروزرسانی وجود ندارد! اما در طرف مقابل، شاهد بروزرسانی‌های متعدد از طرف شرکت‌های حسابداری آنلاین هستیم که مداوم نرم‌افزار را بروز میکنند.

نرم‌افزار حسابداری ابری (آنلاین) چیست؟

شرکت‌های نرم‌افزاری حسابداری برای رفع برخی ایرادات نرم‌افزارهای  حسابداری سنتی، مدلی از نرم‌افزارهای  حسابداری را طراحی کردند و بر روی یک فضای ابری اعمال کرده و امکان کنترل و ذخیره سازی اطلاعات از راه دور بر روی این سرور مرکزی را ایجاد کرده اند. به این نرم‌افزار اصطلاحا نرم‌افزار حساب‌های انلاین یا نرم‌افزار حسابداری ابری می‌گویند.

در واقع بر عکس نرم‌افزارهای حسابداری سنتی که شما نرم‌افزار را بر روی سیستم خود نصب میکردید، در حسابداری آنلاین دیگر به این صورت نیست و هیچ برنامه یا نرم‌افزاری نصب نخواهد شد. کافیست مرورگر کروم یا فایرفاکس یا هر مرورگر دیگری را باز کنید و ثبت‌های حسابداری خود را انجام دهید.

مزایای حسابداری ابری

معرفی نرم‌افزار حسابداری آنلاین مقرون به صرفه و ارزان

لاندا یک نرم‌افزار حسابداری آنلاین (مدیریت کسب و کار ابری) ایرانی است که بر اساس آخرین فناوریهای تولید و توسعه نرم‌افزار تولید شده است و هم اکنون با ماژولها و بخشهای زیر در دسترس مدیران و مالکان محترم کسب و کارها قرار گرفته است:

  • حسابداری
  • خرید و فروش
  • دریافت و پرداخت
  • حقوق و دستمزد
  • گزارشهای مدیریتی

بنابراین نرم‌افزار حسابداری ابری (آنلاین) لاندا، کاملا متناسب با شرکتهای بازرگانی و خدماتی بوده و مالکان اینگونه شرکت‌ها، می‌توانند از لاندا استفاده کنند. جالب است بدانید که لاندا دارای دوره آزمایشی 1 ماهه بوده و هزینه تمدید آن، ماهانه 49 هزارتومان (هزینه سالانه آن 500 هزارتومان) می‌باشد. کافیست در لاندا ثبت‌نام کنید و از قابلیت‌های بی‌شمار لاندا، لذت ببرید.

در حسابداری ابری لاندا، اطلاعات در کجا ذخیره می‌شوند؟

داده‌های وارد شده در نرم‌افزار در سرورهای ابری ذخیره می‌شود. این سرورها در یکی از دیتاسنترهای اصلی ایران قرار دارد و در صورت قطع ارتباط اینترنت کشور هم قابل دسترسی است. همه تمهیدات لازم برای پشتیبان گیری، امنیت در این سرورها در نظر گرفته شده است.

تعریف ساده و آسان از حسابداری آنلاین

از طریق ویدیو زیر، حسابداری آنلاین را به زبان ساده بیاموزید: