کتاب و کتاب‌خوانی روشی عالی برای افزایش سطح آگاهی و دانش است و از نظر مالی و هزینه نیز، بسیار به صرفه‌تر از هزینه کلاس‌های مختلف است. در این مقاله، با لیست بهترین کتاب‌های حوزه حسابداری، آشنا خواهید شد.

کتاب‌های رشته حسابداری

تعداد کتاب های رشته حسابداری (Accountant) در بازار بسیار زیاد است و به همین دلیل انتخاب از میان آنها ممکن است سخت شود. صرفا تحصیل در رشته حسابداری نمی‌تواند دانش و آگاهی شما از این رشته را بالا ببرد. بنابراین همیشه به دنبال کتاب‌های رشته حسابداری باشید و بهترین‌های آن را پیدا کنید و با خواندن و مطالعه آنها سطح علمی‌ و دانش خود را بالا ببرید؛ چرا که کارفرمایان بیشتر از مدرک به دانش و میزان تجربه اهمیت می‌دهند و این بدون خواندن و مطالعه حاصل نمی‌شود.

1. کتاب شاه کلید شخصی حسابدار

تجربه نشان داده که خیلی کم اتفاق می‌افتد کار فرما چشم بسته با یک حسابدار به توافق برسد؛ مگر یک مدیر مالی بعنوان پشتیبان کار او را کنترل نماید. حالا در مقابل این جریان تکلیف حسابداری که هر روز از خواب و خوراک خود می‌زند و این همه تجربه کسب می‌کند چیست ؟ یکی از بازارهای پرنیاز که پول خوبی نمی‌دهند و حاضر هستند یک حسابدار را برای کارها پذیرا باشند بازار اصناف و مشاغل است . بازاری که هنوز تعدادی از دوستان حسابدار وارد آن شده اند و از نحوه حق الزحمه ها گله دارند. کتاب شاه کلید شخصی، 11 ترفند زیرزمینی برای موفقیت در بازار کار حسابداری را به شما نشان خواهد داد.

دانلود PDF کتاب شاه کلید شخصی حسابدار

2. کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت

کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت نوشته‌ی استیگ برودرسن و پریستون پیش، مروری مقدماتی بر صورت‌های مالی برای سهامداری ارزش‌محور است و برای کسانی در ایران مفید خواهد بود که دوست دارند بیشتر درباره سرمایه‌گذاری به ویژه بازار سهام و اوراق بهادار بیاموزند.

کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت (Warren Buffett accounting book) همچنین به خواننده کمک می‌کند تا به درک روشن‌تری در مورد سازوکار بازارهای مالی و چرخه اقتصاد برسد و در این مسیر با اندیشه‌های شخصیتی مشهور همچون وارن بافت آشنا گردد. یکی از ویژگی‌های بازر این اثر می‌تواند معرفی اصطلاح‌های تخصصی این حوزه به زبان ساده همراه با تصاویر سرگرم کننده‌ باشد؛ مانند نرخ بهره، نرخ تورم، اوراق بدهی، حباب قیمتی و غیره.

دانلود قانونی PDF کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت

3. کتاب حسابداری ویژه بازار کار

کتاب حسابداری ویژه بازار کار نوشتۀ سینا چال اشتری، حاوی مفاهیم ابتدایی و پیشرفته حسابداری در زمینه‌های مختلف بازار کار است. اگر دانشجو یا فارغ‌التحصیل رشتۀ حسابداری هستید قطعا تا کنون متوجه شده‌اید که در رشته حسابداری فقط با گرفتن مدرک تحصیلی این رشته نمی‌توان جذب بازار کار شد. در حال حاضر با توجه به پیشرفت علم حسابداری و نوشتن نرم‌افزار‌های مختلف در این زمینه، باید برای تسلط بر کلیه مهارت‌های این رشته هم کار عملی (کارآموزی) انجام داد و هم این که بر نرم‌افزارهای مرتبط تسلط پیدا کرد. در این کتاب سعی و تلاش بر آن بوده که خواننده بتواند مهارتی نسبی از کلیه امور حسابداری، از مفاهیم پایه در علم حسابداری گرفته تا جزئی‌ترین نکات را آموزش ببیند.

دانلود قانونی PDF کتاب حسابداری ویژه بازار کار

4. کتاب حسابداری به زبان آدمیزاد

حسابداری به زبان آدمیزاد کتابی است برای مدیران مالی، صاحبان کسب وکار، حسابداران و حتا افرادی که از اصول حسابداری اطلاعی ندارند. کتاب حسابداری به زبان آدمیزاد مختص کسانی است که نیازمند به کارگیری و فهم اطلاعات حسابداری اند؛ مثلا مدیران موسسات و کسانی که مایل به کسب سود، تبدیل سود به وجوه نقد و کنترل دارایی ها و بدهی های موسسه ی خود هستند.

اگر مدیر مالی موسسه ای هستید، توضیح واضحات است اگر بگوییم برای گرفتن تصمیمات مالی مناسب نیاز به آشنایی مقدماتی با حسابداری و صورت های مالی دارید. در کتاب حسابداری به زبان آدمیزاد صراحتا بیان می‌شود که می‌توان مبلغ سود و ارزش دارایی ها و بدهی ها را، قانونا، بالا و پایین برد، بدون اینکه قوانین حسابداری نقض شود.

دانلود قانونی PDF کتاب حسابداری به زبان آدمیزاد

5. کتاب کلید حسابداری در Excel

کتاب کلید حسابداری در Excel به قلم حمیدرضا خداپرست، علاوه بر آموزش محیط این نرم‌افزار، کاربردهای شگفت‌انگیز آن را در حسابداری در قالب چندین پروژه در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر شما یک سرمایه‌گذار در بازارهای مالی مانند بازار بورس هستید، این کتاب به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ای حرفه‌ای برای تجزیه و تحلیل‌های خود داشته باشید. اگر شما به عنوان حسابدار در سازمان یا شرکتی مشغول به فعالیت هستید و می‌خواهید از کارهای تکراری روزمره رها شوید، مطمئن باشید مطالعه‌ی این کتاب برای شما بسیار سودمند خواهد بود.

مهم‌ترین و اساسی‌ترین کاربرد کتاب کلید حسابداری در Excel، برای دانشجویان، بخصوص دانشجویان رشته‌ی حسابداری است که با مطالعه‌ی مطالب آن به راحتی می‌توانند پروژه‌های خود را با هزینه‌ای کمتر در مقایسه با سایر منابع بسازند.

دانلود قانونی PDF کتاب کلید حسابداری در Excel

6. کتاب حقوق و دستمزد طلایی

مخاطبان کتاب حقوق و دستمزد طلایی (Gold salary) تنها مدیران مالی، حسابداری و مدرسان حسابداری نمی‌باشند و خواندن و یادگیری این کتاب به تمام کسانی که به هر نحوی و با هر سمت و شغلی که در ایران مشغول به کار می‌باشند، شدیدا توصیه می‌شود تا بتوانند با کمک کتاب حاضر و با اطلاعاتی کافی و دیدی باز در جهت احقاق حقوق خود گام بردارند.

دانلود قانونی PDF کتاب حقوق و دستمزد طلایی

7. کتاب اصول حسابرسی به زبان ساده

کتاب اصول حسابرسی به زبان ساده نوشته مهدی عیسی پور، به مباحثی همچون مفاهیم، شناخت و اندازه‌گیری در حسابداری، روش‌های حسابرسی و تشکیلات سازمانی موسسات حسابرسی و... پرداخته است. حسابرسی از جهت تهیه گزارشی که در آن حسابرس نظر خود را نسبت به اینکه آیا صورت‌های مالی ذکر شده تصویر مطلوب و جامعی از وضعیت مالی موسسه را ارائه می‌دهد یا خیر درست شده و مهم است.

دانلود قانونی PDF کتاب اصول حسابرسی به زبان ساده

8. کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری

کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری، حاوی مطالبی در مورد پیاده‌سازی‌های سیستم‌های حقوق، دستمزد و حسابداری با نرم‌افزارهای Excel و Access است. کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری شامل 5 فصل و دو پیوست است. در فصل اول، آشنایی مقدماتی با سیستم­‌های رایانه‌­ای، کاربردها و اجزای آن آمده است. فصل دوم به آموزش سیستم­ عامل ویندوز 7 می‌پردازد. در فصل سوم، ابتدا کاربرد اکسل در مدیریت و حسابداری بحث گردیده، سپس یک سیستم حقوق دستمزد را به طور کامل و با تمام جزئیات پیاده‌سازی نموده است.

فصل چهارم به کاربرد اکسس در مدیریت و حسابداری پرداخته است. در این فصل یک سیستم حسابداری پیاده‌سازی گردیده است. فصل پنجم ابتدا کاربرد اینترنت را در مدیریت و حسابداری به طور کامل بیان نموده است. در پایان فصل، پست الکترونیکی، چگونگی ارسال و دریافت نامه‌­های الکترونیکی را آموزش می­‌دهد. در پیوست الف، توابع مالی و آماری آمده است و در پیوست ب، پرسش‌­های چهار گزینه‌­ای همراه با جواب آن­‌ها گنجانده شده است.

دانلود رایگان PDF کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری

9. کتاب حسابداری مدیریت استراتژیک از تئوری تا عمل

این کتاب کاربردهای تئوریک و همچنین عملی حسابداری مدیریت را در زمینه‌های انجام وظایف استراتژیک مدیران تبیین می‌کند؛ و از این طریق مخاطبان را با آخرین رهاوردها و کاربرد آنها در زمینه‌های بهای تمام‌شده و هزینه‌یابی، برنامه‌ریزی، کنترل، تصمیم‌گیری، ارزیابی عملیات و همچنین موارد رفتاری حسابداری مدیریت استراتژیک آشنا می‌سازد.

دانلود قانونی PDF کتاب حسابداری مدیریت استراتژیک از تئوری تا عمل

10. کتاب حسابداری را از صفر بیاموزیم

کتاب حسابداری را از صفر بیاموزیم، حسابداری را به روشی نوین آموزش داده و با بهره‌گیری از ادبیات، شعر، رمان، تاریخ، جامعه شناسی، روانشناسی، اقتصاد و آموزش، حسابداری را جذاب نموده است. این کتاب قابل استفاده برای کلیه علاقه‌مندان به رشته حسابداری و کارفرمایان می‌باشد. علاقه‌مندان می‌توانند به طور جداگانه DVD آموزش تصویری این کتاب را از سامانه الواستاد تهیه نمایند و استفاده کامل را از این کتاب ببرند.

دانلود قانونی PDF کتاب حسابداری را از صفر بیاموزیم

11. کتاب آموزش حسابداری حقوق و دستمزد

آیا شما به عنوان حسابدار حقوق و دستمزد فکر کرده اید که برای محاسبه حقوق و دستمزد خود و سایرین به چه اطلاعاتی نیاز خواهید داشت؟ برای انجام محاسبات مربوط به حقوق پرسنل، ملزم به رعایت چه قوانینی خواهید بود؟ شایان ذکر است که آماده سازی اطلاعات مربوط به کارکرد کارکنان با توجه به قانون کار انجام می گیرد. بنابراین در این فصل با قوانین مربوط به کارکرد پرسنل از قبیل ساعات کاری موظف، اضافه کاری، نوبت کاری و سایر موارد مرتبط آشنا خواهید شد.

دانلود رایگان PDF کتاب آموزش حسابداری حقوق و دستمزد

12. کتاب اقتصاد مدیریت و حسابداری مالی

اقتصاد مدیریت و حسابداری مالی ام.کاسی ردی و اس. ساراس واتی ترجمه و تالیف دکتر محمدرضا شورورزی کتاب حاضر، مفاهیم و روش‌هایی از حسابداری مالی و اقتصاد مدیریت را معرفی می‌نماید که مدیران را در دستیابی به مناسب‌ترین راه‌حل‌های مسائل تجاری، یاری می‌رساند.

خرید قانونی کتاب اقتصاد مدیریت و حسابداری مالی

13. کتاب 504 حسابداری

کتاب «504 کلمه مطلقا ضروری رشته حسابداری» را «محمد طادی» و «فیروز عسکری»نوشته‌اند. این کتاب برای کسانی که کنکور آموزش عالی حسابداری را در پیش دارند، یکی از مهم‌ترین و بهترین منابع محسوب می‌شود. کتاب پیش روی شما در بخش اول شامل 504 واژه‌ی پرکاربرد انتشارات بارونز است. در بخش دوم 504 واژه از پرکاربردترین و مهم‌ترین واژگان رشته‌ی حسابداری آمده است که نه تنها منبع کارشناسی ارشد و دکتری است، بلکه برای علاقه‌مندان به رشته حسابداری نیز ضروری است. واژگان کتاب با حساسیت و تحت نظر استادان باتجربه از منابع رسمی و غیررسمی با دقت نظر و وسواس علمی انتخاب شده است. در این کتاب معانی واژه‌ها متناسب با رشته حسابداری نوشته شده است. تلفظ آمریکایی و انگلیسی واژه‌ها نیز در آن گنجانده شده تا دانشجو تفاوت بین این دو نوع تلفظ را بداند. برای هر واژه یک مثال و معنی آن در نظر گرفته شده است. بسیار تلاش شده که مثال‌ها کوتاه و ساده باشند تا دانشجوی مبتدی هم بتواند آن‌ها را ترجمه کند.

خرید   قانونی کتاب 504 حسابداری

14. کتاب تفسیر و به کارگیری استانداردهای حسابداری ایران

محتوای کتاب شامل: ریشه‌یابی استانداردهای حسابداری وچالش‌های آینده، اهمیت اندازه گیری در علوم وحسابداری، مفاهیم نظری گزارشگری مالی، نحوه ارائه صورتهای مالی (استاندارد شماره 1)، صورت جریان وجوه نقد (استاندارد شماره 2)، رویه‌های حسابداری، تغییر برآوردهای حسابداری واصلاح اشتباهات (استانداردشماره 34)، رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه (استاندارد شماره 5)، افشای اطلاعات اشخاص وابسته (استاندارد شماره 12)، گزارشگری مالی میان دوره‌ای (استاندارد شماره 22)، گزارشگری بر حسب قسمت‌های مختلف (استاندارد شماره 25)، سود هر سهم (استاندارد شماره 30)، گزارشگری مالی واحدهای تجاری در مرحله قبل از بهره‌برداری (استاندارد شماره24).

خرید فیزیکی و قانونی کتاب تفسیر و به کارگیری استانداردهای حسابداری ایران

15. کتاب استانداردهای بین‌المللی عمل حرفه‌ای حسابرسی داخلی

مترجمان در این کتاب تلاش کرده‌اند تا با نگارشی روان و یکنواخت، اقدام به ترجمه آخرین ویرایش استانداردها (سال 2016) نمایند. هدف از ترجمه این کتاب، کمک به فعالان حوزه حسابرسی داخلی در اجرا و به‌روزرسانی فرایندهای حسابرسی داخلی متناسب با جدیدترین استانداردهای انجمن حسابرسان داخلی امریکا است. همچنین مطالب این کتاب می‌تواند مورداستفاده علاقه‌مندان و دانشجویان رشته‌های حسابداری و حسابرسی، قرار گیرد. لازم به ذکر است که آئین‌نامه اخلاقی حسابرسی داخلی نیز به‌عنوان بخشی تکمیلی، ترجمه و به‌عنوان بخش مجزایی در انتهای کتاب، ارائه شده است.

دانلود قانونی PDF کتاب استانداردهای بین‌المللی عمل حرفه‌ای حسابرسی داخلی