با پایان یافتن سال 2022 میلادی، قصد داریم نرم‌افزارهای حسابداری ابری پیشرو در بازار (هم نسخه خارجی و هم نسخه ایرانی) را معرفی کنیم تا با استفاده از آنها، وضعیت کسب و کار خود را بهبود بخشید.

اهمیت انتخاب نرم‌افزار حسابداری ابری

بخش مالی و حسابداری هر سازمان یا شرکتی، با نرم‌افزارها، پلتفرم‌ها و برنامه‌های حسابداری آنلاین، غریبه نیست. نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین، در کنار ویژگی در دسترس بودن در هر زمان و مکان، در بازار حضور دارند که به انواع مختلف صاحبان مشاغل، حسابداران، مدیران و... کمک کنند تا سختی‌های نرم‌افزارهای حسابداری سنتی را کنار بزنند.

وب‌سایت علمی پژوهشی research می‌گوید: داده‌های اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) نشان می‌دهد که امروزه 66 درصد از جمعیت جهان یا 5.3 میلیارد نفر از اینترنت استفاده می‌کنند. این نشان دهنده جهش عظیم 24 درصدی نسبت به سال 2019 است. در این محیط دیجیتال پر سرعت، توجه به این نکته مهم است که ایده‌آل‌ترین پلتفرم حسابداری آنلاین برای استفاده کدام یک است؟ به خصوص که بخش امور مالی و حسابداری هر شرکتی، به خروجی‌های دقیق بسیاری، بستگی دارد.

با پایان یافتن سال 2022 میلادی، قصد داریم نرم‌افزارهای حسابداری ابری پیشرو در بازار (هم نسخه خارجی و هم نسخه ایرانی) را معرفی کنیم تا با استفاده از آنها، وضعیت کسب و کار خود را بهبود بخشید.

اگر نگران اجرایی شدن اینترنت ملی و تاثیر آن بر نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین هستید، مقاله تاثیر اینترنت ملی بر نرم‌افزارهای حسابداری را بخوانید.

لیست بهترین نرم‌افزارهای حسابداری ابری در سال |2022|

  1. نرم‌افزار حسابداری آنلاین NetSuite

یک نرم‌افزار حسابداری مبتنی بر ابر است که مجموعه‌ای از برنامه‌های ERP، امور مالی، مدیریت موجودی، فرآیندهای منابع انسانی، اتوماسیون خدمات حرفه‌ای و تجارت همه‌کاناله را ارائه می‌دهد. هدف آن ساده‌سازی فرآیندهای حسابداری در یک مکان و تولید داده‌های بلادرنگ (لحظه‌ای) است. این نرم‌افزار، فرصت‌هایی را برای استارت‌آپ‌ها، کسب‌وکارهایی با رشد سریع، کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط ​​و کسب‌وکارهایی با پشتوانه PE یا VC ارائه می‌کند. همچنین به خاطر آنلاین بودن، دسترسی به داده‌ها را آسان می‌کنند، گزارش‌های دقیقی را تولید میکند و به طور مداوم با استانداردها و سیاست‌های حسابداری، پیش می‌رود.

  1. نرم‌افزار حسابداری آنلاین QuickBooks

یک نرم‌افزار حسابداری ابری است که به مشتریان خوداشتغال و مشاغل کوچک تا متوسط ​​و همچنین صنایع مختلف مانند خرده فروشی، رستوران‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی پاسخ می‌دهد. این پلتفرم قابلیت دسترسی بی‌درنگ، گزارش‌گیری دقیق، صورت‌حساب خودکار و قالب‌های فاکتور قابل تنظیم را ارائه می‌دهد. همچنین چند کاربره بوده و به هر کاربر می‌توان دسترسی‌های مختص را صادر کرد و امکان همکاری آسان بین کارمندان یا حسابداران را فراهم می‌کند. آنها همچنین خدمات دیگری از جمله حقوق و دستمزد را ارائه می‌دهند.

  1. نرم‌افزار حسابداری ابری Sage Intacct

 یکی از پیشروترین نرم‌افزارهای مالی ابری در جهان است. علاوه بر حسابداری و ERP، تجزیه و تحلیل و HR و حقوق و دستمزد را نیز برای انواع مشتریان ارائه می‌دهد. دارای طیف وسیعی از ابزارها، مانند کارکرد پیشرفته، که به خودکارسازی و ساده‌سازی فرآیندهای مالی کلیدی کمک می‌کند، داشبوردها و گزارش‌ها و خلاصه‌های بصری تعاملی و مدیریت آسان صورت‌حساب‌های و فاکتورها را ارائه می‌دهد.

  1. نرم‌افزار حسابداری آنلاین Xero

 نرم‌افزار حسابداری خود را به مشاغل کوچک و حسابداران ارائه می‌دهد. همچنین با خودکارسازی کارها و ایجاد فضایی مؤثر برای همکاری، تجارت روزمره را ساده‌تر می‌کند. پلتفرم آن همچنین امکان اتصال به بیش از 1000 برنامه شخص ثالث را فراهم می‌کند. علاوه بر این، ابزارهای خاصی برای مشاغل خرده فروشی و ساختمانی، فروشندگان آمازون و سازمان‌های غیرانتفاعی دارد.

  1. نرم‌افزار حسابداری ابری FreshBooks

در آخرین نرم‌افزار حسابداری ابری خارجی، با FreshBooks آشنا می‌شویم. این نرم‌افزار، برای فریلنسرها،  استارتاپ‌ها و کسب و کارهای با رشد بالا طراحی شده است. این پلتفرم محصول یک آژانس طراحی چهار نفره است که می‌خواهد حسابداری را برای صاحبان مشاغل کوچک ساده کند. این پلتفرم به دلیل ارائه ابزارهای حسابداری در حال رشد، شناخته شده است. دارای ویژگی‌هایی برای حسابداری اولیه و پیشرفته، ردیابی هزینه‌ها، تهیه مالیات و همچنین صورتحساب آنلاین است. همچنین داده‌ها را در دستگاه‌ها همگام‌سازی می‌کند، نمودارهای سفارشی حساب‌ها را ایجاد می‌کند، و گزارش‌های آماده‌ای از امور مالی شما تولید می‌کند.

  1. نرم‌افزار حسابداری آنلاین |لاندا|

اما در آخرین بخش از این فهرست، به نرم‌افزار حسابداری ابری لاندا می‌رسیم. یک نرم‌افزار حسابداری بر پایه ابر که یک نرم‌افزار بومی‌ساخت کشورمان ایران است. اگر فریلنسر هستید و یا کسب و کار کوچک، متوسط و یا بزرگی دارید که می‌خواهید به حساب و کتاب کسب و کار خود سر و سامان دهید، لاندا انتخاب خوبی می‌تواند برای شما باشد. همچنین لاندا مختص کسب و کارهای خدماتی و یا بازرگانی نیز می‌باشد.

در سال 2022، نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا، با استقبال چشم‌گیری از کاربران همراه بوده است. دلیل این استقبال، می‌توان به مواردی مثل:

  • ایجاد فاکتور و پیش‌فاکتور
  • دریافت و پرداخت
  • خرید و فروش
  • انبارداری
  • حقوق و دستمزد و... را نام برد.

کدام نرم‌افزار حسابداری ابری، برتر و بهتر است؟

این یک سئوال کلی است. بستگی به آن دارد که آیا منظور شما رایگان است یا پولی؟ آیا نرم‌افزار حسابداری مربوطه، نیازهای کسب و کار شما را پوشش می‌دهد؟ و کلی سئوال دیگر.

اما به دلیل حساسیت‌های بالای بخش مالی شرکت‌ها، پیشنهاد می‌شود که نرم‌افزار حسابداری‌ای را انتخاب کنید که اول از همه به امنیت داده‌های شما اهمیت بدهد، در هر زمان و مکان و دستگاهی در دسترس شما باشد، پشتیبانی همیشگی داشته باشد، قیمت متناسب با ویژگی‌های خود نرم‌افزار را داشته باشد و اگر حقوق و دستمزد را دارد، به صورت یکپارچه با نرم‌افزار حسابداری شما باشد.