نرم‌افزارهای حسابداری نقش بسیار مهمی در مدیریت مالی و حسابداری کسب‌وکارها دارند. دسته‌بندی نرم‌افزارهای حسابداری به 2 بخش آنلاین و آفلاین تقسیم می‌شود. اما از نظر نوع استفاده، دسته‌بندی مختلفی دارد.

نقش نرم‌افزارهای حسابداری در کسب و کارها

نرم‌افزارهای حسابداری، نقش بسیار مهمی در کسب‌وکارها ایفا می‌کند و به طور کلی در دسته‌بندی‌های زیر نقش موثر و مثبت دارد:

  • مدیریت مالی

نرم‌افزارهای حسابداری به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا مدیریت مالی خود را بهبود بخشند. با استفاده از این نرم‌افزارها، کسب‌وکارها می‌توانند ترازنامه، صورت‌های مالی، صورت‌های سود و زیان و گزارش‌های مالی دیگر را ایجاد و مدیریت کنند.

  • مدیریت فروش و مشتریان

نرم‌افزارهای حسابداری امکان ثبت و پیگیری فروش‌ها و اطلاعات مرتبط با مشتریان را فراهم می‌کنند. این اطلاعات می‌توانند به بهبود فرآیند فروش و ارتباط با مشتریان کمک کنند.

  • مدیریت حسابهای بانکی

با استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری، کسب‌وکارها می‌توانند حساب‌های بانکی خود را مدیریت کنند و تراکنش‌های مالی خود را رصد کنند. همچنین، همیشه از آخرین موجودی حسابهای بانکی خود، اطلاع داشتنه باشند.

  • پیگیری مالیات

برخی از نرم‌افزارهای حسابداری به کسب‌وکارها می‌کنند تا موعد و میزان مالیات‌ها را رصد کنند و اطلاعات مرتبط با مالیات را به صورت دقیق ذخیره کنند. همچنین، به واسطه نرم‌افزارهای حسابداری، اظهارنامه‌های خود را ارسال کنند و یا فاکتورهای خود را به سامانه مودیان ارسال کنند.

  • گزارش‌دهی و تحلیل داده‌ها

نرم‌افزارهای حسابداری امکان گزارش‌دهی و تحلیل داده‌های مالی را فراهم می‌کنند. این گزارش‌ها و تحلیل‌ها به مدیران و تصمیم‌گیرندگان کسب‌وکار کمک می‌کنند تا تصمیم‌های بهتری بر اساس اطلاعات مالی بگیرند. نمونه‌ای از گزارش‌ها شامل:

انواع نرم افزارهای حسابداری (حسابداری آنلاین و آفلاین)

|دسته‌بندی| نرم‌افزارهای حسابداری

نرم‌افزارهای حسابداری می‌توانند بر اساس نوع کسب‌وکار، اندازه شرکت، امکانات و سطح پیچیدگی، مدل ارائه (آنلاین یا آفلاین) و بسیاری از معیارهای دیگر دسته‌بندی شوند. این دسته‌بندی‌ها، تنها چند نمونه از روش‌های مختلفی هستند که می‌توان نرم‌افزارهای حسابداری را بر اساس آن‌ها دسته‌بندی کرد. توجه داشته باشید که برخی از نرم‌افزارها ممکن است ویژگی‌ها و امکانات مختلفی داشته باشند و ممکن است در بیش از یک دسته قرار گیرند.

نرم‌افزار حسابداری آنلاین چیست؟

نرم‌افزار حسابداری آنلاین، همچنین به عنوان "نرم‌افزار حسابداری ابری" یا "نرم‌افزار حسابداری اینترنتی" شناخته می‌شود، یک نوع نرم‌افزار حسابداری است که بر روی پلتفرم ابری یا اینترنتی اجرا می‌شود. به عبارت دیگر، این نوع نرم‌افزارها در سرورهای ابری میزبانی می‌شوند و کاربران به طور آنلاین از طریق اتصال اینترنتی به آنها دسترسی دارند. برای استفاده از این دسته از نرم‌افزارها، کافیست یک مرورگر مانند گوگل کروم و یا فایرفاکس داشته باشید و شروع به کارهای حسابداری خود کنید.

ویژگی‌ها و مزایای استفاده از نرم‌افزار حسابداری آنلاین

نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط که به سادگی استفاده و استفاده در زمینه‌های مالی نیاز دارند، مناسب هستند. ویژگی‌های اصلی نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین، امل موارد زیر می‌شود:

  1. دسترسی آسان و همیشگی

با نرم‌افزار حسابداری آنلاین، کاربران می‌توانند از هر جا و هر زمان به اطلاعات حسابداری خود دسترسی داشته باشند، فقط کافی است دستگاه هوشمند یا کامپیوتر و اتصال به اینترنت داشته باشند.

  1. اشتراک‌گذاری آسان

کاربران می‌توانند اطلاعات مالی و حسابداری خود را با اعضای تیم، مشاوران مالی یا حسابداران به راحتی به اشتراک بگذارند و همگام‌سازی اطلاعات را تسهیل کنند.

  1. امنیت و پشتیبانی

نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین معمولا امنیت بالاتری نسبت به نرم‌افزارهای محلی دارند و اطلاعات شما به صورت روزانه نسخه‌برداری و پشتیبان‌گیری می‌شوند.

  1. به‌روزرسانی و نسخه‌های جدید

با نرم‌افزار حسابداری آنلاین، شما همواره به آخرین نسخه و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار دسترسی دارید بدون نیاز به نصب دستی نسخه‌های جدید.

  1. کاهش هزینه‌ها

استفاده از نرم‌افزار حسابداری آنلاین معمولاً باعث کاهش هزینه‌های نگهداری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌شود و شما نیازی به سرورهای مجزا ندارید.

برندهای نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین مختص |مشاغل کوچک و متوسط|

تعداد زیادی از برندهای نرم‌افزارهای حسابداری برای مشاغل کوچک وجود دارند. این نرم‌افزارها برای کمک به کسب‌وکارهای کوچک طراحی شده‌اند و امکانات مختلفی ارائه می‌دهند. در زیر چند نمونه از برندهای معروف نرم‌افزارهای حسابداری مختص مشاغل کوچک گردآوری شده است:

نرم‌افزار حسابداری آفلاین چیست؟

نرم‌افزار حسابداری آفلاین، نوعی نرم‌افزار حسابداری است که بر روی دستگاه کامپیوتر یا سرورهای محلی نصب می‌شود و برای استفاده از آن نیاز به اتصال به اینترنت ندارید. با داشتن این نرم‌افزار، شما می‌توانید اطلاعات حسابداری و مالی خود را به صورت محلی بدون ارتباط با اینترنت مدیریت کنید. به همین دلیل، ممکن است کسب‌وکارها یا افرادی که به دلیل محدودیت اینترنتی از استفاده از نرم‌افزارهای آنلاین منع شده‌اند، به نرم‌افزار حسابداری آفلاین روی بیاوردند.

برندهای نرم‌افزارهای حسابداری آفلاین مختص |مشاغل کوچک و متوسط|

برندهای نرم‌افزارهای حسابداری آفلاین مختص مشاغل کوچک و متوسط بسیار متنوع هستند و ممکن است بسته به نیازها و صنعت مورد نظر تغییر کنند. توجه داشته باشید که لیست‌های دقیق‌تر و جامع‌تر نیز وجود دارند که ممکن است با تحقیقات بیشتر در اینترنت به آنها دسترسی پیدا کنید. برخی از نرم‌افزارهای حسابداری آفلاین (سنتی) به شرح زیر هستند:

نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا

نرم‌افزار حسابداری ابری لاندا، یکی از بهترین نرم‌افزارهای حسابداری موجود در کشور میباشد که ویژه مشاغل کوچک، کسب و کارهای خدماتی، بازرگانی و فریلنسرها طراحی و توسعه داده شده است. شما با استفاده از نرم‌افزار حسابداری لاندا میتوانید بدون نیاز به نصب و با استفاده از فقط یک مرورگر سیستم حسابداری خود را داشته باشید.

لاندا، نرم‌افزاری است که مخصوص مدیریت کسب و کارهای کوچک و متوسط طراحی شده و امکانی را برای مدیران و صاحبان این نوع از کسب و کارها فراهم کرده تا بتوانند مدیریت مالی کسب و کار خود را به تنهایی بر عهده بگیرند. از آنجایی که لاندا یک نرم‌افزار حسابداری آنلاین است شما میتوانید با این سامانه از هر کجا، در هر زمان و با هر دستگاه هوشمندی که به این اینترنت و مرورگر دسترسی داشته باشد، وارد سیستم حسابداری خود شوید و امور مالی خود را انجام دهید.

ثبت‌نام در نرم‌افزار حسابداری ابری لاندا

نرم‌افزار حسابداری ابری لاندا، نسل جدید نرم‌افزارهای حسابداری بر بستر ابر است که ثبت‌نام و استفاده از این نرم‌افزار ابری، به مدت 15 روز رایگان است. برای ثبت‌نام در سامانه لاندا، کافیست از طریق لینک زیر، اقدام نمایید: