در این آموزش قصد داریم تا خط‌های اضافی را بعد از کشیدن نمودار در نرم‌افزار مایکروسافت اکسل را حذف کنیم. این آموزش را تا انتها دنبال کنید.

مایکروسافت اکسل (Microsoft Excel) چیست؟

یکی از نرم‌افزارهایی که برای تهیه گزارشات مالی و انجام محاسبات پیچیده ریاضی و آماری و رسم نمودارها مورد استفاده حسابداران قرار میگیرد، نرم‌افزار Excel میباشد. شاید به ندرت بتوانید حسابداری را پیدا کنید که از این نرم‌افزار استفاده نکرده باشد.

Microsoft Excel، توانمندی‌های بسیار زیادی دارد. این نرم‌افزار به نحوی طراحی شده است که میتوان آن را برای کارهای بسیار ساده (مثلا تهیه یک لیست) و همچنین تجزیه و تحلیلهای بسیار پیچیده مورد استفاده قرار داد. به همین دلیل است که این نرم‌افزار هم توسط یک کارمند ساده حسابداری یا غیر حسابداری و هم توسط تحلیل‌گران مالی بسیار توانمند برای تجزیه و تحلیل‌های پیچیده مورد استفاده قرار میگیرد.

دانلود مایکروسافت اکسل

منظور از سلول و خطوط بین آن در اکسل چیست؟

در هنگام باز کردن یک سند از اکسل، می‌توانید خطوط افقی و عمودی را ببینید که صفحه کار را به سلول‌هایی تقسیم می‌کند. به این خطوط gridlines گفته می‌شود. تمام صفحات اکسل به طور پیش‌فرض دارای شبکه‌ای از خطوط متصل به یکدیگر برای جدایی بین سلول‌ها هستند. 

پاک کردن سلول‌های اضافی در اکسل

برای پاک کردن سلول‌ها ابتدا آنها را انتخاب کنید و از منوی Home و از قسمت Cells گزینه Delete را انتخاب کنید. با این کار سلول‌های پایین محدوده، جای خالی را پر خواهد کرد یا به عبارت ساده‌تر کمبود در راستای عمودی جبران شده است. اما اگر بخواهید کمبود در راستای افقی را با جابجایی اعداد جبران کنید می‌توانید به جای انتخاب گزینه Delete از مسیر گفته شده روی فلش زیر آن کلیک کرده تا منو برای شما باز شود و گزینه Delete Cells را انتخاب کنید، با انجام این کار کادر Delete برای شما باز خواهد شد.

اما ممکن است در این روش معمولا ترکیب کاربرگ را بر هم می‌زند و به هر حال نیازمند دقت فراوان است. بنابراین از ترفند مخصوص زیر استفاده کنید.

نحوه حذف خطوط Sheet در اکسل بدون بهم خوردگی

در ویدیوی آموزشی زیر قصد داریم تا بعد از ساخت یک جدول، خط‌های اضافی آن را در نرم‌افزار مایکروسافت اکسل، حذف کنیم: