در این آموزش ویدیویی قصد داریم تا با استفاده از تابع SUM، اعداد را جمع کنیم. فرمول‌نویسی در اکسل یکی از قابلیت‌های بسیار پرکاربرد آن است که مختص رشته یا قشر خاصی نمی‌شود و در تمامی زمینه‌ها کاربرد دارد.

مایکروسافت اکسل (Microsoft Excel) چیست؟

یکی از نرم‌افزارهایی که برای تهیه گزارشات مالی و انجام محاسبات پیچیده ریاضی و آماری و رسم نمودارها مورد استفاده حسابداران قرار میگیرد، نرم‌افزار Excel میباشد. شاید به ندرت بتوانید حسابداری را پیدا کنید که از این نرم‌افزار استفاده نکرده باشد.

نرم‌افزار Excel، توانمندی‌های بسیار زیادی دارد. این نرم‌افزار به نحوی طراحی شده است که میتوان آن را برای کارهای بسیار ساده (مثلا تهیه یک لیست) و همچنین تجزیه و تحلیلهای بسیار پیچیده مورد استفاده قرار داد. به همین دلیل است که این نرم‌افزار هم توسط یک کارمند ساده حسابداری یا غیر حسابداری و هم توسط تحلیل‌گران مالی بسیار توانمند برای تجزیه و تحلیل‌های پیچیده مورد استفاده قرار میگیرد.

توابع و فرمول‌ها در اکسل

اکسل تعداد زیادی توابع داخلی ارائه می‌کند که می‌توانند برای انجام محاسبات خاص یا بازگرداندن اطلاعات مربوط به داده‌های صفحه‌گسترده‌ی شما، استفاده شوند. این توابع در دسته‌هایی مانند متنی، منطقی، ریاضی و... بخش‌بندی شده‌اند تا به شما کمک کنند تابع مورد نیاز خود را از منوی اکسل پیدا کنید.

تابع sum چیست؟

تابع SUM یکی از توابع پرکاربرد در Excel است که در دسته توابع ریاضی (Math & Trig) قرار دارد. به کمک این تابع اساسی و مهم، می‌توانید به راحتی عملکردهای حساب در اکسل را یاد بگیرید. همانطور که از نام آن پیداست، تابع SUM در اکسل برای محاسبه جمع مقادیر استفاده می‌شود.

آموزش ویدیویی تابع SUM در مایکروسافت اکسل

برای این که بتوانیم در مایکروسافت اکسل اعداد خود را جمع کنیم، کافیست از تابع SUM استفاده کنیم. در این ویدیو قصد داریم تا ترفند استفاده از تابع SUM را به شما آموزش دهیم. کافیست ویدیو زیر را مشاهده نمایید: