نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا، یک نرم‌افزار حسابداری ابری است که به شما در مدیریت امور مالی با ارائه گزارش‌های متنوع، ثبت اسناد حسابداری، تهیه صورت‌های مالی و... کمک می‌کند.

نرم‌افزار حسابداری مبتنی بر ابر چیست؟

نرم‌افزار حسابداری مبتنی بر ابر به جای آنکه بر روی دسکتاپ شما نصب شوند، در ابر قرار دارد. نرم‌افزار حسابداری ابری به جای این که در محل کسب و کار شما باشد، بر روی سرور راه دور میزبانی می‌شود. داده‌های حسابداری شما به ابر ارسال می‌شود، در سرور از راه دور پردازش می‌شود و سپس برای دسترسی به شما ارسال می‌شود.

هیچ یک از فرایندهای حسابداری (از کارهای عادی مثل ثبت فاکتور و پیش‌فاکتور تا ارائه گزارش‌های کاربردی) روی میز کار شما رخ نمی دهد. تمام عملکرد برنامه کاملا در ابر پردازش می‌شود. همین موضوع سبب می‌شود تا صاحبان کسب و کارها از نصب و نگهداری نرم‌افزار بر روی چندین کامپیوتر شرکت، راحت شوید. بخش حسابداری شما که دارای چندین پرسنل است، همگی می‌توانند به یک نسخه مشابه از نرم‌افزار ابری دسترسی داشته باشند.

مقاله مرتبط: تفاوت فاکتور و پیش‌فاکتور در چیست؟

تفاوت بین حسابداری ابری و سیستم‌های حسابداری سنتی

حسابداری ابری و حسابداری سنتی تفاوت‌های کلیدی دارند. حسابداری ابری بسیار انعطاف‌پذیر است و به هرکسی که به حساب ابری شما دسترسی دارد، اجازه می‌دهد تا با استفاده از فقط اینترنت و با هر دستگاهی، کارهای حسابداری را انجام دهد. همچنین پرسنل برای انجام کارهای حسابداری خود، نیازی به لپ‌تاپ یا رایانه خاصی ندارند.

از طرفی، در نرم‌افزارهای حسابداری ابری، کارهای حسابداری شما مانند موجودی کالا یا تهیه صورتهای مالی که از حساسیت بالاتری به نسبت مابقی کارهای حسابداری برخوردار است، با دقت بالایی این امور انجام می‌شود. زیرا خطاهای بسیار کمتری در حسابداری ابری نسبت به حسابداری دستی و سنتی رخ می‌دهد.

چرا از نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین استفاده کنیم؟

نرم‌افزارهای حسابداری ابری، یک راه‌حل آسان برای کسب و کارهای کوچک است. دورکاری، ذخیره‌سازی امن اطلاعات، بدون نیاز به قفل‌ سخت‌افزاری و دسترسی کامل به تمام اطلاعات مالی فقط با یوزرنیم و پسورد، از قابلیتهای اصلی یک نرم‌افزار حسابداری آنلاین است.

حسابداری ابری مزایای زیادی دارد. نرم‌افزار حسابداری ابری یا همان تحت وب، دیگر به میز کار شما متصل نیست و به شما این امکان را می‌دهد که بدون توجه به محل کار خود، به همه اسناد مالی دسترسی داشته باشید. قابلیت دورکاری، به شما این امکان را می‌دهد تا افراد خود را بدون توجه به موقعیت جغرافیایی که دارند، جذب کنید و همه این افراد به طور همزمان از یک نسخه از نرم‌افزار استفاده کنند.

مزایای حسابداری ابری برای مشاغل نوپا

برای کسب و کارهای نوپا که به تازگی ارائه خدمات خود را آغاز کرده‌اند و تا به حال از حسابداری سنتی استفاده نکرده‌اند، استفاده از نرم‌افزار حسابداری ابری (آنلاین) بسیار ساده‌ست. زیرا هیچگونه اطلاعات مالی ندارند که بخواهند اطلاعات خود را به نرم‌افزار حسابداری ابری منتقل کنند.

البته هیچگاه دیر نیست و مشاغلی که هم‌اکنون از نرم‌افزارهای حسابداری سنتی (مانند نرم‌افزار حسابداری سپیدار یا نرم‌افزار حسابداری هلو) استفاده میکنند، می‌توانند اطلاعات مالی خود را بدونه هیچ مشکلی وارد نرم‌افزارهای حسابداری ابری کنند.

مقاله مرتبط: مقایسه نرم‌افزار حسابداری سپیدار با نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا

طبق گفته مدیران quickbooks که از برترین نرم‌افزارهای حسابداری ابری در جهان می‌باشد، بسیاری از صاحبان مشاغل که به حسابداری ابری مهاجرت کرده‌اند‌، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کارایی بیشتر در عملیات حسابداری روزمره را گزارش کرده‌اند.

محافظت از اطلاعات در نرم‌افزارهای حسابداری تحت وب (ابری)

محافظت از اطلاعات در نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین، به دو صورت سخت‌افزاری (دزدیده نشدن سرورها) و نرم‌افزاری (هک نشدن و جلوگیری از ویروسی شدن اطلاعات) انجام می‌شود.

1. محافظت اطلاعات به روش سخت‌افزاری در حسابداری تحت وب

تمام اطلاعات مالی مشتریان، در چندین سرور و در چندین مکان مختلف، BackUp یا نسخه پشتیبان گرفته می‌شود. در این روش، در واقع هیچ ‌هارد‌دیسک فیزیکی یا رایانه‌ای وجود ندارد که قابلیت سرقت داشته باشد. سرورها نیز در مکان‌هایی امن با حداکثر امنیت نگهداری می‌شوند که از خطراتی مانند سرقت، آتش‌سوزی و یا حتی بلاهای طبیعی، در امان هستند و می‌توان قول 99 درصدی به میزان محافظت از امنیت اطلاعات در این روش داد.

2. محافظت اطلاعات به روش نرم‌افزاری در حسابداری تحت وب

تمام اطلاعات مشتریان از هویت اشخاص کسب و کارها تا اطلاعات مالی کسب و کارها، کدگذاری می‌شوند. کدگذاری به معنای آن است که برابر هر واژه یا کلمه یا عدد، یک کد منحصر به فرد ساخته می‌شود که غیرقابل فهمیدن و رمزگشایی آن است. تمام این اطلاعات مشتریان، حتی برای مالکان نرم‌افزارهای حسابداری (مانند نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا) غیرقابل خواندن است.

به یاد داشته باشید که نرم‌افزارهای حسابداری ابری می‌توانند روش مطمئن‌تری برای ذخیره اطلاعات مالی نسبت به نرم‌افزارهای سنتی مانند نرم‌افزار حسابداری هلو یا سپیدار ارائه دهند.

مزیت‌های نرم‌افزار حسابداری ابری لاندا

نرم‌افزار حسابداری ابری لاندا با آخرین تکنولوژیهای روز تولید و توسعه نرم‌افزار عرضه شده است، بسیار ساده و آسان است، یکماه رایگان می‌توانید از همه امکانات آن بدون هیچ محدودیتی استفاده کنید. بازخودرهای خود را ثبت کنید و در صورت تمایل عضویت خود را تمدید کنید.

ثبت نام در نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا

ثبت‌نام در حسابداری آنلاین لاندا به سادگی انجام می‌شود. فقط کافیست از بخش menu سایت، بر روی ثبت‌نام کلیک کنید. همچنین آموزش ثبت‌نام در حسابداری آنلاین لاندا را می‌توانید در زیر مشاهده نمایید: