در این نوشته نحوه ثبت پرداخت مالیات بر حقوق کارکنان در نرم افزار حسابداری انلاین لاندا را شرح میدهیم.
پس از اینکه هزینه حقوق و دستمزد شناسایی شد، اگر برای کارکنانی که محاسبات حقوق و دستمزد انجام شده، مالیات بر حقوق تعلق بگیرد، یک ردیف بدهی تحت عنوان مالیات پرداختنی- مالیات بر حقوق کارکنان در سند حقوق و دستمزد ظاهر میشود.
طبق قانون تا آخر ماه بعد فرصت دارید تا لیست حقوق را در سایت مالیات وارد کرده و مالیات متعلقه را پرداخت نمایید در غیر اینصورت مشمول جرائمی خواهید شد.
پس از ثبت حقوق و دستمزد در سایت مالیات و دریافت قبض پرداخت مالیات و هنگامی که مالیات را پرداخت کردید، بایستی بدهی قبلی خود را تسویه کنید. برای ثبت پرداخت مالیات، از منوی اصلی، پرداخت را انتخاب کرده و ایجاد را کلیک کنید. در فرم پرداخت مطابق شکل زیر اطلاعات خواسته شده را پرکرده و ذخیره کنید.
پس از ثبت این پرداخت، سامانه حسابداری ابری لاندا، سند زیر را به صورت اتوماتیک تولید خواهد کرد. دقت داشته باشید که اسنادی که به صورت خودکار تولید میشوند قابلیت حذف و ویرایش را ندارند و باید سند اصلی (در این مثال، فرم پرداخت) را ویرایش کرد. در تصویر زیر سند حسابداری مرتبط با این پرداخت را مشاهده میکنید.
تنظیمات جدید حقوق و دستمزد در نرمافزار حسابداری لاندا
در نسخه جدید نرمافزار حسابداری آنلاین لاندا، شما میتوانید اقلام حقوق و دستمزد کسب و کار خود را به صورت جداگانه مشخص نمایید که هر کدام شامل مالیات و بیمه قرار بگیرند یا خیر. همچنین ضریب معافیت حق بیمه سهم کارمند را میتوانید وارد کنید. برای انجام این کار، کافیست از بخش پیکربندی سامانه، تنظیمات کسب و کار را انتخاب کنید. سپس از بخش حقوق و دستمزد، میتوانید تنظیمات مربوطه را پیادهسازی کنید: